Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Centra Futura 5 lat, 77Ah 760A
Będzie jeszcze żyć w aucie następne 5 lat bo mocno przewymiarowany i ma jeszcze dużo więcej niż fabryczne 540A. Stosując aku 1:1 po 4 latach, parametry prądowe spadają a aku jest przeciążany przy każdym rozruchu i szybko złom.
Także te futury to nie taki zły aku jak za takie pieniądze.
IMG_20190128_103516-2080x1560.jpg
Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
2F1F2FCE-C139-4EFE-AFE3-C22173D894EB.jpeg4C3DF3D3-512C-4A6C-AB37-03D89257D278.jpeg7B4B1970-A079-4C8B-ACB7-123D5708CA08.jpeg Proszę:
pacjent- Vartunia OEM AGM z 2012 roku - kręci do dzisiaj bez problemu mojego Januszowoza CFGB
pierwszy pomiar to ustawienia nominalne AGM FLAT
kolejny pomiar to ten sam akumulator mierzony jako zwykły akumulator. Jako zwykły L3 posłuży jeszcze z 5 lat. Leży teraz jako rezerwa poza autem a kiedyś napędzał Webasto wiec lekko nie miał. Osobiscie uważam ze to sa jedne z lepszych oem na rynku.
Teraz będzie biedak poddawany nieludzkim testom by przywrócić SOH
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Mam pytanie. Auto mam dwa miesiące. Dziś po nocy padł aku, wczoraj jeździłem normalnie.
Akuma CZ pewnie od nowości nie wymieniany czyli ma 12 lat. Przed kupnem auta na bank był doładowywany bo sprzedawca mówił, że ma wymienić ale w końcu naładował i przez dwa miesiące jeździłem bez problemu.
Mierzyłem go i ma 11,7V.
Ładowanie 14,38V, po przygazowaniu 14,43V.
Pobór prądu po zamknięciu auta z pilota przez kilkanaście sekund 0.27A potem przez około 25 sekund 0.17 po czym spada do 0.01A więc raczej nic go nie drenuje.
Podładowałem go przez godzinę, odpalił więc przejechałem w trasie kilkanaście km i zgasiłem. Ledwo odpalił.
Próbować go jeszcze ładować czy wymienić dla świętego spokoju na nowy? Czy Exide będzie ok?
Komentarz
-
-
Kilka dni temu padł Banner z 2012r. Auto japońskie więc potężny aku oczywiście . Tester wykazał uszkodzenie celi. Gęstość elektrolitu była na pływaku w zielonym przedziale, a napięcie było 12,75.
7 lat to dobry wynik, tym bardziej, że auto przez poprzednie 7 lat nie było garażowane, aku nie był doładowywany i dopiero w styczniu br. po zakupie auta, dolałem wody destylowanej i porządnie naładowałem.
Założona Centra Plus, 45Ah, 300A (EN), gruby plus i minus (nie trzeba dystansów) i co ciekawostka: ta Centra ma odkręcane korki nad celami
Komentarz
-
-
W Octavii 1.6 BSE padł akumulator po 8,5 roku. Założyłem kupiony kiedyś, ale nie używany (stał 3 lata, ale był
regularnie podladowywany) Centra Plus 55Ah. Jeżdżę teraz z voltomierzem w gniazdku zapalniczki. Rano do pracy około godziny jazdy, po południu to samo. Akumulator naładowany przed założeniem do auta prostownikiem. Po postoju pokazuje 12,6V. Po uruchomieniu auta rano o 6.00 (zimno) napięcie rośnie do około 14.0 lub 14.2 V. Po jakichś 15 minutach spada do 13.8V. Po południu (jest cieplej na dworze) startuje z gdzieś około 13.9V i po 15 minutach spada do około 13.6V. Tym niemniej akumulator jest naładowany (2 godziny jazdy dziennie).
Pytanie: czy alternator nie powinien jednak trzymać cały czas napięcia 14.4V? Jak to jest u Was? Alternator Bosch 140A 06F 903 023 F. Przebieg 177 tys km. Pierwsze szczotki/regulator napięcia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpisJest OK
Komentarz
-
-
A mnie w dniu wczorajszym padła Centra Futura 77Ah. Zwarcie na celi. Pojechałem do szwagra, zgasiłem auto i nie byłem w stanie później nawet zakręcić rozrusznikiem - napięcie 10,6v. Żyła długie 9 lat, kupiłem ją w listopadzie 2010 r. Od 2 lat zauważalnie pogorszył się jej stan, w szczególności napięcie akumulatora podłączonego w samochodzie wynosiło maksimum 12,4v. Luzem 12,6v. Zimą przy pierwszym mrozie momentalnie magiczne oczko robiło się czarne, podobnie przy użyciu ogrzewania szyby. Przyczyną był spadek pojemności wynikający po prostu ze starości. Za to dzięki temu, że dałem akumulator za duży, zawsze udawało mi się auto odpalić nawet na ciężkich mrozach, gdzie niejeden raz ratowałem sąsiadów kablami. Przy akumulatorze standardowej wielkości zimą byłoby duuuużo trudniej. Zawsze przed zimą doładowywana, a także gdy zauważyłem słabsze kręcenie rozrusznikiem i czarne oczko. Tak więc potwierdzam, że mit dotyczący zasiarczenia akumulatora z powodu przewymiarowania jest tylko mitem. Zresztą na forum elektrody fajnie to ujęto: mamy dwa wiadra: 10 i 20 litrów. Z każdego odlewamy 5 litrów. W tym czasie pierwsze jest napełnione w 50%, a drugie w 75%. Gdy dolejemy do każdego 5l wody, oba będą pełne. Który akumulator w takim wypadku będzie bardziej niedoładowany - większy czy mniejszy? Mit niedoładowania wynika z tego, że błędnie zakłada się, że niedoładowanie akumulatora większego będzie wynikało z konieczności ciągłego uzupełnienia brakującego ładunku. Tylko skoro oba są naładowane w 100% to ubytek spowodowany rozruchem będzie wynosił tyle samo co w pierwszym, a ogólny stopień naładowania większy. Tak więc teraz wrzuciłem na pokład Autopart Galaxy Gold 82Ah. Ciekawe ile ten da rady. Niestety mam wrażenie że jest nieco lżejszy, ale ma wyższe napięcie niż Centra - 12,8v. Czas pokaże.
Komentarz
-
-
Mój aku(oryginał Varta ,5KO915105D)odmówił posłuszeństwa po 8 latach i 2 miesiacach. Zakupiłem (280zł)następną Vartę o podobnych parametrach do mojej Octy.Pamiętać tylko trzeba o otwarciu bagażnika (jak się da) bo zamek jest elektryczny przed szukaniem potrzebnych narzędzi.Padło z dnia na dzień.
Komentarz
-
Komentarz